عمومی

مصرف پروتئین برای ورزشکاران

پروتئین از جمله موارد ضروری است که در نتیجه گیری ورزشکاران برای عضله سازی و تقویت ماهیچه ها اهمیت خاصی دارد.

همچنین مصرف منظم و دقیق مواد پروتئینی نیز که باید طبق نوع ورزش و مشخصات فرد انجام شود بسیار مهم است.

از فوایدی که مصرف پروتئین برای ورزشکاران دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش اندازه عضلات و عضله سازی: برای این منظور استفاده از مواد با کیفیت پروتئینی در کنار برنامه ورزشی می تواند در عضله سازی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. این نوع مواد با تأمین اسیدآمینه های ضروری برای بدن به عضله سازی کمک می کند.

– افزایش انرژی و قدرت عضلات: برای استفاده از این ویژگی از مصرف پروتئین برای ورزشکاران می توانید از مکمل دست ساز استفاده کنید تا بتوانید انرژی لازم را در طی انجام برنامه ورزشی خود حفظ کنید و آن را افزایش دهید.

– تأثیر زمان در مصرف پروتئین برای ورزشکاران: هر یک از مواد پروتئینی موجود زمان مصرف بهینه خاص خود را دارند.

اما به طور کلی مصرف پروتئین برای ورزشکاران در زمان قبل از ورزش برای تأمین انرژی کافی، حین ورزش برای بهبود عملکرد استقامت ورزشکار و بعد از ورزش برای تأمین منابع گلیکوژنی و انرژی که مصرف شده و نیاز به بازسازی دارند عنوان شده است.
پروتئین برای ورزشکاران
پروتئین برای ورزشکاران

نکات مربوط به مصرف پروتئین برای ورزشکاران:

برنامه غذایی و مصرف پروتئین نیز از نکات خاصی برخوردار است که عبارتند از:

نوع ورزش (هوازی یا بی‌هوازی)
مشخصات فردی: جنس،وزن، قد
شاخص توده عضلات بدن
زمان بهینه مصرف پروتئین (قبل از تمرین، حین تمرین، بازیابی)

این موارد باعث می شود که برنامه مخصوص به هر یک از افراد ورزشکار اختصاصی تنظیم شود و بهترین نتیجه را در فعالیت های ورزشی برای آنان فراهم کند.
مواد مناسب برای استفاده در برنامه پروتئین برای ورزشکاران:

در انتخاب این مواد باید دقت لازم را در نظر داشته باشید. چرا که اگر از مواد بی کیفیت استفاده کنید عوارض جانبی خطرناکی را برای بدن شما ایجاد می کنند.
مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
فواید سفیده تخمه مرغ 10 خواص بی نظیر آن برای سلامتی پوست و مو

شما می توانید برای استفاده از مواد پروتئینی مناسب مکمل دست ساز خودتان را تهیه کنید تا با خیالی آسوده آن را مصرف کنید.

توجه داشته باشید که در درست کردن این مکمل دست ساز باید میزان آب، کربوهیدرات، چربی و پروتئین باید به مقدار کافی و مناسب برای بدن استفاده شود.

1- پودر سفیده تخم مرغ:

این ماده غذایی که منبعی سرشار از پروتئین به ویژه آلبومین است یکی از موارد مناسب برای استفاده در مکمل های ورزشی است.

پودر سفیده تخم مرغ با شرایط نگهداری بهتر و استفاده راحت تر برای مکمل های غذایی انتخابی مفید به شمار می آید.

این ماده غذایی چون میزان کربوهیدرات و چربی پایینی دارد، بعد از مصرف به سرعت جذب عضلات و ماهیچه ها می شود.

2- شیر خشک:

این نوع ماده مغذی که از موارد تأمین کننده پروتئین برای ورزشکاران است میزان کربوهیدرات و پروتئین را به میزان مناسب برای بدن شما فراهم می کند.

شیرخشک ماده ای است که 30 درصد پروتئین و 50 درصد کربوهیدرات دارد. همچنین این محصول منبع مناسبی برای تأمین کلسیم و فسفر مورد نیاز بدن است.

3- پودر جوانه گندم:

جوانه گندم فواید بسیار زیادی است مانند تأمین بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی برای بدن.

همچنین این ماده گیاهی که به صورت کاملا بهداشتی و با دستور العمل های استاندارد تهیه شده است با تأمین املاح معدنی انتخاب مناسبی برای ورزشکاران است.
پروتئین برای ورزشکاران
پروتئین برای ورزشکاران

4- پودر سویا:

اگر به دنبال یک منبع پروتئینی گیاهی مناسب برای مکمل ورزشی خود هستید، پودر سویا گزینه مناسبی است.

این پودر که سرشار از پروتئین و فاقد کربوهیدرات است هضمی آسان دارد و سریعاً جذب عضلات می شود.

همچنین بهترین زمان مصرف این ماده قبل و بعد از تمرین ورزشی است. از این ماده می توانید همراه با پودر سفیده تخم مرغ و پودر آب پنیر برای مکمل خود استفاده کنید.

5- پودر آب پنیر:

این پودر که به دو صورت پودر آب پنیر معمولی و پودر آب پنیر کنسانتره وجود دارد می توان به عنوان منبعی غنی از پروتئین با میزان کربوهیدرات کم استفاده کرد.
مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
بدنسازی طبیعی : روش هایی برای رشد طبیعی عضلات

این محصول به دلیل هضم آسانی که دارد، در افزایش حجم عضلات و چربی سوزی نقض مؤثری دارد.

6- پودر کنسانتره پروتئین وی ولاک:

از این پودر می توانید به عنوان منبعی مناسب برای تأمین میزان پروتئین لازم در مکمل دست ساز خود استفاده کنید.

به طوری که این پودر حاوی 82 درصد پروتئین است. هضم آن نیز در دستگاه گوارش راحت و سریع انجام می شود.

این پودر با تأمین اسیدهای آمینه ضروری بدن به افزایش قدرت عضلات و عضله سازی به صورت خشک می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

7- پودر وی آلبومین:

این محصول که با طعم های مختلف از جمله شکلاتی تولید می شود. استفاده را برای مصرف کنندگان به ویژه ورزشکاران به عنوان منبع سرشار از پروتئین فراهم کرده است.

این پودر با استفاده از ترکیب کنسانتره پودر آب پنیر و پودر سفیده تخم مرغ یکی از گزینه های مناسب برای تهیه مکمل دست ساز به شمار می آید.

پودر وی آلبومین در جلوگیری از تحلیل عضلات بعد از تمرین، افزایش حجم عضلات و افزایش فرآیند عضله سازی تأثیر بسیار زیادی دارد.

8- دانه چیا:

این دانه گیاهی فواید فراوانی دارد. از این دانه مغذی که سرشار از فیبر، پروتئین، چربی، کلسیم، منگنز و منزیم است می توانید در رژیم غذایی خود برای نتیجه گیری بهتر از برنامه ورزشی خود استفاده کنید.

تمامی این محصولات باید متناسب با شرایط بدن هر فرد و نوع رشته ورزشی آن فرد انتخاب شوند و بهترین زمان مصرف این مواد نیز از یکدیگر متفاوت هستند.

استفاده از این مواد مغذی به مقدار مناسب و در زمان بهینه می تواند همراه با برنامه ورزشی شما نتیجه فوق العاده ای را ایجاد کند.
پروتئین برای ورزشکاران
پروتئین برای ورزشکاران

از آنجایی که این مواد از منابع با کیفیت و مطابق با بهترین روش های استاندارد تهیه شده اند می توانند برای استفاده در مکمل دست ساز شما موارد مناسبی باشند.

چرا که بسیاری از مکمل های موجود در بازار نه تنها نتیجه مفیدی را ایجاد نمی کنند، بلکه با آسیب زدن به بدن شما و ایجاد عوارض جانبی سلامت شما را به خطر می اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *